3.0 Fmart- An Ecommerce Marketplace

 

3.1 About Fmart

 As part of the Fanfare social commerce platform, Fmart serves as the online marketplace, enabling seamless e-commerce operations. This platform offers dynamic, advanced features designed to empower verified brands, vendors, shops, and SMEs to showcase and sell their products directly. On the other hand, customers can easily buy their desired products directly from their trusted sellers.

Through Fmart, we aim to coordinate the buying and selling of authentic products at reasonable prices. Verified sellers manage product updates and deliveries, while customers can explore a vast array of categories.

Additionally, Fmart operates Fshop to further facilitate the availability of a wide variety of products, ensuring customers have access to an extensive selection under one roof.

  

3.2 Why Fmart?

 At Fmart, we elevate online shopping by engaging customers through product experience videos. These videos are crucial in helping customers research, build trust, and make informed purchasing decisions.

We are proud to offer unique and authentic products at affordable prices, ensuring customers receive the best value. Additionally, customers can take advantage of their Reward Points known as ‘F:Point’, redeemable as discounts on Fmart, along with great offers and deals.

 

3.3 Return & Refund Policy

 3.3.1 Return Policy:

This policy covers only customers who ordered products from Fmart. A customer may raise a return request to the seller for products he buys from Fmart within 24 hours of delivery. Kindly keep in note that ‘Change of Mind’ does not apply to products that have already been dispatched or delivered.

3.3.1.1 How to Return a Product:

      • Sign in to your Fanfare Account, click on “Three Dots” on the top right corner.
      • Select the “Shopping Dashboard” section and click on ‘Contact Us’.
      • Then ‘Create New Ticket’ form will be opened.
      • Choose ‘Order Number’ from the drop-down list, then choose ‘Product Return/Exchange’ under issue type.
      • Input ‘Return Product’ under the subject line.
      • Write the product name and valid reason/s of return in the message section.
      • Our designated team member will contact you, validate the reason and initiate necessary steps to return and refund as soon as possible but not later than 10 working days.

A seller reserves the right to reject any return request if the reason provided is deemed invalid. And ‘Change of mind’ is not applicable for return and refund.

 

3.3.1.2 Valid request to return a product:

  1. Deliver a damaged product.
  2. Deliver the wrong product.
  3. Deliver a defective product.
  4. Deliver the products with missing parts.

 

3.3.1.3 Essentials of a valid return:

  1. Evidence of purchase such as order number, invoice etc.
  2. The product must include the original tags, user manuals, warranty cards, and all accessories.
  3. The product must be unused and unwashed.
  4. Fashion products may be tried to see if the item fits.
  5. To avail warranty service, please ensure to check the warranty card and the valid warranty period. The warranty does not cover damages caused by accidents or unauthorized modifications. Product returns, replacements, or repairs are subject to the terms outlined in the warranty clauses.

৩.৩.১. পণ্য ফেরত নীতি:

এই নীতিটি শুধুমাত্র সেই গ্রাহকদের জন্য যারা Fmart থেকে পণ্য ক্রয় করেছেন। একজন গ্রাহক পণ্য প্রাপ্তির ২৪ ঘন্টার মধ্যে Fmart থেকে ক্রয়কৃত পণ্যের জন্য বিক্রেতার কাছে ফেরত প্রদানের অনুরোধ করতে পারেন। অনুগ্রহপূর্বক মনে রাখবেন, যে সকল পণ্য ইতিমধ্যেই পাঠানো বা বিতরণ করা হয়েছে, সে সকল পণ্যের ক্ষেত্রে ‘মন পরিবর্তন করেছি’ ধরণের কোন কারণ প্রদর্শন প্রযোজ্য নয়।

 

৩.৩.১.১. কিভাবে পণ্য ফেরতের অনুরোধ করবেন

  • আপনার ফ্যানফেয়ার অ্যাকাউন্টে সাইন ইন করুন, উপরের ডানদিকে কোণায় “তিনটি বিন্দু”-তে ক্লিক করুন।
  • “শপিং ড্যাশবোর্ড” অংশটি নির্বাচন করুন এবং ‘আমাদের সাথে যোগাযোগ করুন’-এ চাপ দিন।
  • তারপর ‘নতুন টিকিট তৈরি করুন’ ফর্ম খোলা হবে।
  • ড্রপ-ডাউন তালিকা হতে ‘অর্ডার নম্বর’ দিন, তারপর ইস্যু ধরণেরর অধীনে ’পণ্য ফেরত/পরিবর্তন’ নির্বাচন করুন ।
  • বিষয়ের অংশে ’পণ্য ফেরত’ লিখুন।
  • বিস্তারিত তথ্যের অংশে পণ্যের নাম এবং ফেরতের গ্রহণযোগ্য এক বা একাধিক কারণ লিখুন।
  • আমাদের নির্ধারিত সদস্য আপনার সাথে যোগাযোগ করবে, কারণটি যাচাই করবে এবং যত তাড়াতাড়ি সম্ভব টাকা ফেরত দেওয়ার জন্য প্রয়োজনীয় পদক্ষেপগুলি শুরু করবে, যা ১০ কার্যদিবসের মধ্যেই সম্পন্ন হবে।

 

প্রদত্ত কারণটি অবৈধ বলে গণ্য হলে একজন বিক্রেতা যেকোনও পণ্য ফেরতের অনুরোধ প্রত্যাখ্যান করার অধিকার সংরক্ষণ করেন। এবং ‘মন পরিবর্তন করেছি’ ধরণের কোন কারণ সরবরাহকৃত পণ্য কিংবা অর্থ ফেরতের জন্য প্রযোজ্য নয়।

 

৩.৩.১.২. একটি পণ্য ফেরত দেওয়ার গ্রহণযোগ্য বিষয়সমূহ:

  1. ক্ষতিগ্রস্থ কোন পণ্য সরবরাহ হয়ে থাকলে
  2. ভুল পণ্য বিতরণ করা হয়ে থাকলে
  3. একটি ত্রুটিপূর্ণ থাকলে
  4. প্রয়োজনীয় স্পেয়ার পার্টস বা কোন অংশ সরবরাহ না করা হলে

 

৩.৩.১.৩. একটি পণ্য ফেরতের ক্ষেত্রে আবশ্যকীয় বিষয়সমূহ:

  • ক্রয়ের প্রমাণ’ যেমন অর্ডার নম্বর, ইনভয়েস ইত্যাদি।
  • পণ্যটিতে অবশ্যই মূল ট্যাগ, ব্যবহারকারীর ম্যানুয়াল, ওয়ারেন্টি কার্ড এবং সমস্ত আনুষাঙ্গিক অন্তর্ভুক্ত থাকতে হবে।
  • পণ্য অব্যবহৃত হতে হবে এবং ধোয়া যাবেনা.
  • ফ্যাশন পণ্যগুলি শুধুমাত্র মানানসই কিনা তা দেখার চেষ্টা করা হয়ে থাকলে বিবেচিত হবে।
  • ওয়ারেন্টি পরিষেবা পেতে, অনুগ্রহ করে ওয়ারেন্টি কার্ড এবং ওয়ারেন্টির সময়কাল দেখে নিশ্চিত হয়ে নিন। কোন ওয়ারেন্টি দুর্ঘটনা বা অননুমোদিত পরিবর্তন দ্বারা সৃষ্ট ক্ষতির ক্ষেত্রে প্রযোজ্য নয়। পণ্য ফেরত, পরিবর্তন, বা মেরামতের মত বিষয়গুলো ওয়ারেন্টি শর্তাবলীর সাপেক্ষে কার্যকর হয়।

 

 

3.3.2 Refund Policy:

At Fmart, we strive to ensure the timely delivery of products. However, in the event that a seller or brand is unable to fulfill their commitment, provide, or replace the product, a refund will be applicable. Refund requests will be processed under mentioned situation:

  1. Refund from cancelled orders: If the order is cancelled due to product unavailability and the customer has already made an advance payment against the order
  2. Refund from returns: Purchased products from Fmart must be returned
  3. Refund Time: Payment will generally be refunded within 10 working days.
  4. ‘Change of mind’ is not applicable for return and refund.
  5. Same account/payment gateway will be used for any refund. Different account (any account other than the payment source account) is not acceptable at all

3.3.2.1 How to Place a Refund Request:

  • Sign in to your Fanfare Account, click on “Three Dots” on the top right corner.
  • Select the “Shopping Dashboard” section and click on ‘Contact Us’.
  • Then ‘Create New Ticket’ form will be opened.
  • Choose ‘Order Number’ from the drop-down list, then choose ‘Refund Balance’ under issue type.
  • Input ‘Refund Request’ under the subject line.
  • Write the amount and valid reason/s of return in the message section.
  • Our designated team member will contact you, validate the reason and initiate necessary steps to refund as soon as possible but not later than 10 working days.

৩.৩.২. অর্থ ফেরত নীতি:

Fmart-এ, আমরা পণ্যের সময়মতো ডেলিভারি নিশ্চিত করার চেষ্টা করে থাকি। যাইহোক, কোনো বিক্রেতা বা ব্র্যান্ড তাদের প্রতিশ্রুতি পূরণ করতে, পণ্য সরবরাহ করতে বা প্রতিস্থাপন করতে ব্যর্থ হলে, এই ফেরত নীতি প্রযোজ্য হবে। নিম্নে উল্লিখিত পরিস্থিতি অনুসারে ফেরত প্রক্রিয়াটি কার্যকর হবে:

  1. বাতিলকৃত অর্ডার থেকে ফেরত: পণ্যের না থাকার কারণে যদি অর্ডার বাতিল করা হয় এবং গ্রাহক ইতিমধ্যেই অর্ডারের বিপরীতে অগ্রিম অর্থ প্রদান করে থাকেন।
  2. পণ্য ফেরতের প্রেক্ষিতে অর্থ ফেরত: এই ক্ষেত্রে আমাদের Fmart হতে ক্রয়কৃত পণ্যটি অবশ্যই আগে ফেরত দিতে হবে।
  3. ফেরতের সময়: প্রাপ্য অর্থ সাধারণত ১০ কার্যদিবসের মধ্যে ফেরত দেওয়া হবে।
  4. ’মন পরিবর্তন হয়েছে’ বিষয়টি পণ্য ফেরত এবং অর্থ ফেরতের ক্ষেত্রে গ্রহনযোগ্য নয়।
  5. যে একাউন্ট/পেমেন্ট গেটওয়ে ব্যবহার করে অর্থ প্রদান করা হয়েছিল, শুধুমাত্র সে একাউন্ট এবং পেমেন্ট গেটওয়েতেই অর্থ ফেরত প্রদান করা হবে। ভিন্ন কোন একাউন্টে (যে পদ্ধতিতে পেমেন্ট করা হয়েছে সেটি ছাড়া অন্য কোন একাউন্টে) ফেরত প্রাপ্তির অনুরোধ কোনভাবেই গ্রহনযোগ্য নয়।

 

৩.৩.২.১. অর্থ ফেরতের অনুরোধ কিভাবে করবেন

  • আপনার ফ্যানফেয়ার অ্যাকাউন্টে সাইন ইন করুন, উপরের ডানদিকে কোণায় “তিনটি বিন্দু”-তে ক্লিক করুন।
  • “শপিং ড্যাশবোর্ড” অংশটি নির্বাচন করুন এবং ‘আমাদের সাথে যোগাযোগ করুন’-এ চাপ দিন।
  • তারপর ‘নতুন টিকিট তৈরি করুন’ ফর্ম খোলা হবে।
  • ড্রপ-ডাউন তালিকা হতে ‘অর্ডার নম্বর’ দিন, তারপর ইস্যু ধরণেরর অধীনে ‘রিফান্ড ব্যালেন্স’ নির্বাচন করুন ।
  • বিষয়ের অংশে ‘রিফান্ড রিকোয়েস্ট’ লিখুন।
  • বিস্তারিত তথ্যের অংশে ফেরতের পরিমাণ এবং এক বা একাধিক গ্রহণযোগ্য কারণ লিখুন।
  • আমাদের নির্ধারিত সদস্য আপনার সাথে যোগাযোগ করবে, কারণটি যাচাই করবে এবং যত তাড়াতাড়ি সম্ভব টাকা ফেরত দেওয়ার জন্য প্রয়োজনীয় পদক্ষেপগুলি শুরু করবে, যা ১০ কার্যদিবসের মধ্যেই সম্পন্ন হবে।

 

3.4 FAQs RELATED TO FMART

 3.4.1 How to place an order?

  • At first, you have to select your desired product then add this to your cart this product
  • Go to my cart, select/unselect product, increase/decrease quantity.
  • Click on ‘Check out’.
  • Confirm your Shipping Address (Delivery Address).
  • Apply coupon discount (if any), Reward point i.e. F:point discount (if available).
  • Click on the ‘Confirm Order’.
  • Check the order once again and click on ‘Proceed’.
  • Then payment option will appear, choose your desired payment option and click on ‘Proceed to Pay’.
  • You’ll find all the secured payment gateways to make your payment.
  • You’ll get a confirmation message after successfully placing the order.

 

3.4.2 Can I send my ordered product/s to another address?

Yes, you can send your purchased product to another address. But you have to ensure payment first before processing the order.

 

3.4.3 Is cash on delivery (COD) available?

Yes, COD is available, but it’s partial. For orders where reward points are redeemed for 20% or more of the order value, customers can pay the remaining balance via COD. For other orders, customers are required to pay at least 10% of the order value upfront, with the remaining 90% payable through COD.

 

3.4.4 Do I need to open a different account for Fmart?

No, you don’t need. If you have a Fanfare account, it’s the same account for Fmart shopping. Just log in to your Fanfare account and enjoy.

 

3.4.5 How does Fmart calculate delivery charges?

If you order multiple items from the same seller, the delivery charge will only be applied once. However, if you order from different sellers, the delivery charge will be applied for each seller. For example, if you purchase 5 products from 5 different shops, you will need to pay the delivery charge 5 times.

 

3.4.6 If I order an offered product what price should I pay?

You are required to pay the offer price of a product; the actual price of the product will not be considered in such cases.

 

3.4.7 I want to know more about Reward Point Redeeming Method.

Redeem method for Fmart is:

  • You can redeem you reward points as discount at the time of purchasing from Fmart.
  • Currently 1 (one) taka discount benefit can be availed by redeeming every 5 (five) F:points.
  • You will find this discount option in the process of checking out (after confirming delivery location/shipping address).
  • You are allowed to enjoy maximum 80% discount on every purchase which is subject to redeem up to 75% of the reward balance.
  • The rest of the amount of the invoice amount can be paid by mobile banking service or partial COD.

 

3.4.8 Can I pay full amount on COD (Cash on Delivery)?

No, Fmart does not offer 100% COD. However, for orders where reward points are redeemed for 20% or more of the order value, customers can pay the remaining balance via COD. For other orders, customers are required to pay at least 10% of the order value upfront, with the remaining 90% payable through COD.

 

3.4.9 Is there any option of cancelling an order after making payment?

Though it is not expected, every customer has the right to change their mind. However, this must occur before the product is dispatched or fall within our return policy guidelines. Repeated order cancellations or returning products at the point of delivery may result in financial penalties.

 

Fanfare reserves the right to add, modify, or discontinue any policies related to Fmart operations, including return and refund policies, at its discretion.

 

Contact Us

Customer’s satisfaction is our maximum priority. We provide round the clock customer care service.

Hotline: +880 1321-177624, +880 1321-177625

Email: support@fanfare.com.bd